top of page

גלעד


לאחר שירותי הצבאי לא יכולתי לצפות בסרט הזה יותר בלי לבכות בסופו. הרגע שבו בוקובסקי משתנק אל מול המטוס הממריא כשהוא קורא לברגר מפיל אותי כל פעם מחדש. ואז קאט למטוס שנעלם מהפריים בטיסה ימינה ולמעלה, עולה השמיימה. ואז קאט למצלמה המתבוננת על גבם של אנשים ועולה לאט על מנת לחשוף בית קברות צבאי, ופה אני כבר דומע. זה שיאו של סקוונס מאד אפקטיבי מבחינה קולנועית, שמראה את הבלבול העצום של ברגר, שרומז לנו כל הזמן שהסוף יהיה נורא. זה סקוונס שאני מלמד בכל שנה את הסטודנטים שלי כשאנחנו מדברים על מיוזיקל'ס.

היום, ערב יום הזכרון 2015, היה לי שיעור בבוקר בדיוק על הנושא הזה. בבית, כשאני יושב עדיין בפיג'מה מול המחשב שותה קפה ורואה את סוף המשחק בין הווריורס לפליקנס, עשיתי חזרה מנטלית בראש על נושאי השיעור, והבטחתי לעצמי לחסוך מהם את הקטע הזה בשיעור, בכל זאת, יום הזכרון. התלבשתי ויצאתי לעבודה. בדרך למכללה שמעתי באוזניות את החדש של פיית' נו מור, אלבום מעולה.

השיעור היה די מוצלח לדעתי, זה נושא שאני אוהב ללמד, והקרנתי להם כל מיני קטעים, כשפתאום אחד הסטודנטים ביקש לראות את הסצינה הזו במקום את אקווריוס שתכננתי להראות להם, וכולם בכיתה התלהבו מהבקשה שלו, אז החלטתי שאם הם רוצים, אז זה בסדר. הקרנתי להם.

ברגר מבולבל, מנסה לומר שחלה טעות, אבל לא יוצא לו קול, הוא משליך את הקיטבג אל המשאית, הוא מצטרף לטור החיילים, בוקובסקי ממהר להספיק להחליף אותו, ברגר שר על מנצ'סטר, הוא נבלע עם מסת החיילים העצומה בבטנו האפלה של ההרקולס, בוקובסקי מתחיל להבין שהוא איחר מידי, ואז הרגע שעליו כתבתי בפתיחה, ברגר נשאר על הקרקע, מספר המוות שלו ניתן לחברו שעולה השמיימה בציפור ברזל ענקית שנושאת מוות של חיים צעירים. קאט ל -

ה-4 לפברואר 1997, גשם סוחף. חיילים, 74 במספר, מתכוננים לעלות למסוקים שיקחו אותם למוצבים דלעת ובופור, חייל אחד, גבוה במיוחד, בורך בשם משפחה בלתי ניתן לתפיסה, הבלבול של עורך הרשימה כל כך גדול, שהוא רושם את שמו פעמיים ברשימה. מה שמותיר חייל אחד בלי מקום על מסוק. 73 אנשים עולים על המסוקים, חייל אחד הרוויח, הוא יקבל עוד כמה ימים בארץ, בטח יסע לקרית שמונה, אולי יוכל גם ללכת לסרט ומקדונלדס בקניון נחמיה. המטוסים עולים השמיימה, מעל שאר ישוב הם נושקים זה לזה, ומתרסקים לקרקע. אני מניח שרעש המתכות הקורסות וחומרי הנפץ שהופעלו מחריש אוזניים, אבל פחות מהרעש של 73 אנשים שנושמים את נשימתם האחרונה, וחייל אחד על הקרקע שמספר המוות שלו ניתן לחברו שעולה השמיימה בציפור ברזל ענקית שנושאת מוות של חיים צעירים.

גלעד מישייקר הוא החייל שנרשם פעמיים ברשימה. הוא גיסי. אז לא הכרתיו.

גם היום לא.

קאט ל-

מרצה לקולנוע, עם גרון חנוק מממשיך ללמד עריכה. הקטע הבא עליו הוא צריך לדבר הוא מתוך שיר אשיר בגשם. ג'ין קלי רוקד מדהים.

הווידיאו מתוך "שיער", מילוש פורמן, 1979.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
bottom of page